Perunding Emas: Merangka Strategik Kewangan 2017
close

2016-12-23

Merangka Strategik Kewangan 2017

Merangka Strategik Kewangan 2017
Ini adalah salah satu bentuk yang seseorang perlu pertimbangkan dengan teliti untuk menentukan dimanakah instrumen-instrumen wang ditujukan untuk mengembangkan ekonomi individu.

Apa yang ditulis disini contoh saja,melihat apa cara yang digunakan oleh seorang pelabur dalam merancang dana pelaburan mereka dan kemana ia dituju.Tidak semestinya tertumpu kepada satu-satu tempat,sebaliknya di perbagaikan potensinya berdasarkan peruntukan kewangan untuk pulangan yang diharapkan.

Disini anda akan melihat bagaimana cara George Gero membahagikan dana pelaburanya dibeberapa segmen pelaburan.Dimanakan mereka memperuntukan wang pelaburan mereka $500.000 oleh seorang pakar pelaburan tersebut pada tahun 2017?

Apakah strategik dan atau sektor tumpuan yang menjadi pilihan kepada pakar pelaburan ini pada tahun 2017?

Merangka Strategik Invest 2017Pakar: George Gero

Pengarah, Pengurusan Kekayaan RBC Urusan; Ahli Lembaga Pengarah, Bahagian COMEX CME-; Lembaga Hearing Ahli, Persatuan Hadapan Negara

Bagaimana anda akan melabur $ 500K pada tahun 2017?

5% di kesetaraan tunai
15% emas dan logam berharga ETF (emas, perak, platinum)
30% tetap korporat gred pelaburan pendapatan
50% di Amerika Syarikat ekuiti separuh pendapatan utama dan separuh dalam pertumbuhan dividen seperti jabatan penyelidikan kami.

"Ini adalah satu peningkatan dalam logam berharga peruntukan untuk tahun depan, terutamanya berdasarkan harga yang rendah dan buat masa ini, prospek inflasi yang rendah, yang boleh meningkatkan dan menukar tahun depan," katanya.

Pilihan George Gero ditahun lepas:

10% emas atau logam berharga ETF,
10% dalam tunai dan setara tunai
40% dalam pendapatan tetap di penerbit Amerika Syarikat
40% dalam Ekuiti US

Apa yang akan memberi kesan kepada emas yang paling pada tahun 2017?

"Jangkaan inflasi dan perubahan mata wang boleh menjejaskan emas besar," katanya.

Apakah resolusi pelaburan Tahun Baru anda?

Peralihan tumpuan daripada pelaburan, Gero berkata tumpuan utama beliau di Tahun Baru adalah untuk kekal sihat dan "menjalankan lebih."

Jika anda boleh menggambarkan 2016 dalam satu perkataan, apa yang ia akan menjadi?

"Dalam satu perkataan: tidak menentu," katanya. "2016 adalah tahun yang paling politik yang mengejutkan dalam beberapa dekad."

Anda sudah melihat bagaimana seorang pakar membuat pilihan dalam sektor pelaburan.Diatas adalah cara mereka menumpukan atau memberikan perhatian yang lebih.Secara kasarnya,pelaburan didalam segmen logam tidak dapat ditinggalkan atau dibiarkan.Masih terdapat keyakinan dalam sektor komoditi tersebut.Tidak terhad kepada emas,boleh jadi dalam perak,atau logam lain.

Melihat keupayaan kewangan peribadi adalah sangat berkait rapat akan kemana pergi tumpuan dan minat seseorang dalam mengembangkan pendapatan.

Didalam bugdet yang terhad,seseorang masih boleh memilih satu dua bentuk penjanaan pendapatan jangka panjang.Contoh emas fizikal,perak dan lain-lain.Kos yang murah.Tidak memelukan ruang simpan besar,mudah alih,kemampuan menjual balik juga pada masa sekarang agak mudah,maksud saya,tidak seperti dulu,termasuk kesedaran menyimpan emas semakin meningkat walau masih dalam peratusan yang rendah,tapi masih ada peningkatan dari masa ke semasa.Dan banyak lagi sebenarnya untuk diceritakan.

Cuma perlu anda bijak dalam menguruskan kewangan dan ekonomi diri anda,kurang hutang juga meningkatkan kadar pendapatan apabila kurangnya membayar kadar faedah pinjaman yang tinggi yang sepatutnya boleh dijimatkan dan tukarkan kepada aset yang dalam jangka panjang ia mendatangkan hasil yang baik atau boleh dibelanjakan ke aspek lain seperti pendidikan,pembaikan rumah,kenderaan,perubatan dan kesihatan atau lain-lain keperluan yang mustahak lagi,dan saya percaya,ada banyak jenis bil yang perlu disemak oleh setiap orang pada masa sekarang ini bergantung berapa banyak langganan perkhidmatan telah kita gunakan contoh,bil telefon,wifi,kabel tv berbayar,insuran,caruman-caruman lain,koperasi,dan banyak lagi seolah kita tidak cukup wang untuk menyimpan.

Melabur dengan menggunakan wang pinjaman juga adalah salah satu meningkatkan defisit pendapatan.Sangat tidak digalakan menggunakan cara begitu.

Merangka Strategik Invest 2017Diatas cuma beberapa yang dapat dikongsikan kepada anda tentang bagaimana membuat perancang dalam memilih jenis-jenis sumber pendapatan dan salah satunya adalah membeli emas fizikal dengan harga yang rendah dan mula kosisten dengan simpanan emas sebagai aset setelah melihat potensi emas dalam jangka panjang.

Tidak semestinya beli emas fizikal,anda akan membeli dengan jumlah besar 1kg emas sekaligus.Boleh bermula dengan 1g setiap bulan.Keuntungan dan penjimatan boleh digandakan apabila teknik pengurusan dan perancangan kewangan dapat disusun dan diatur dengan baik seperti mana yang dirangka dalam strategik kewangan.


My Perunding Emas

Nota-Analisis diatas tidak mencerminkan potensi sebenar yang mungkin berubah.Amalkan pengurusan kewangan yang bijak.


1 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam

© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myemassale.blogspot.my/

Designed By My-Perunding Emas
© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myperundingemas.blogspot.com/