Perunding Emas: Emas Menerima Tentangan Sengit Dollar Amerika
close

2016-12-20

Emas Menerima Tentangan Sengit Dollar Amerika

Emas Menerima Tentangan Sengit Dollar Amerika 

Emas cuba untuk menahan daripada cuba terus jatuh,walaubagaimanapun,logam berharga itu menerima tentang saingan sengit matawang dollar Amerika beberapa waktu ini.

Dengan beberapa lagi jangkaan Rizab Persekutuan Amerika akan membuat lebih banyak lagi semakan kadar faedah di Amerika,pasti menarik lebih keyakinan tinggi kepada dollar Amerika berbanding emas.


Emas Menerima Tentangan Sengit Dollar Amerika
Spot Harga Emas 


Emas jatuh pada hari Selasa sebagai dolar melantun semula ke arah tertinggi dalam lebih daripada satu dekad, selepas komen Pengerusi Rizab Persekutuan Janet Yellen di pasaran pekerjaan AS dirangsang pertaruhan pada kenaikan kadar faedah pada tahun depan.


keuntungan A.S. mata wang ini adalah kukuh berbanding yen, yang susut sekitar 1 peratus selepas Bank of Japan mengekalkan dasar monetari tidak berubah. Spot emas jatuh 0.5 peratus kepada AS $ 1,132.81 seauns pada 1035 GMT, manakala niaga hadapan emas AS untuk penghantaran Februari telah turun $ 7,90 auns pada $ 1,134.80.

"Lonjakan pagi ini dalam dolar ke paras tertinggi 13 tahun baru pada langkah DXY, sebahagian besarnya di belakang yen yang semakin lemah selepas keputusan BoJ untuk meninggalkan kadar faedah tidak berubah, telah meletakkan skids bawah emas sekali lagi," kata penganalisis Mitsubishi Jonathan Butler .

Dolar meningkat, pasaran saham global menambahkan keuntungan dan hasil AS Perbendaharaan pulih kerugian awal selepas Yellen kedengaran nada optimis mengenai pasaran buruh AS pada hari Isnin. Emas telah jatuh 2.5 peratus sejak Fed membayangkan selepas mesyuarat dasar terbaru minggu lepas bahawa ia akan meningkatkan kadar yang lebih cepat daripada yang dijangkakan tahun depan, mengangkat kos lepas memegang emas tidak berhasil, sambil meningkatkan dolar, di mana ia berharga.

Logam ini berada di landasan untuk penurunan suku tahunan terbesar di lebih daripada tiga tahun, selepas kehilangan tanah berikutan AS pilihan raya 8 Nov sebagai mata wang AS melonjak.

Kekuatan Dolar dibatalkan apa-apa kepentingan tambahan dalam emas sebagai lindung nilai terhadap risiko politik selepas serangan yang disyaki pengganas di pasar Berlin Krismas, dan menembak maut duta Rusia ke Turki di sebuah galeri seni Ankara pada hari Isnin. "Emas telah benar-benar melepaskan status yang lebih selamat untuk masa ini," kata Marex Spectron dalam satu nota. "(Ia) telah menghilangkan dirinya daripada berita geopolitik dan memberi tumpuan semata-mata kepada berita ekonomi, yang pada asasnya bermakna dolar."

Dana yang terbesar di dunia bersandarkan emas dagangan bursa, SPDR New York tersenarai Saham Emas, berkata pegangannya jatuh lagi 8.9 tan semalam, aliran keluar satu hari terbesar sejak Disember 1. Pegangan dana telah jatuh sebanyak 122 tan metrik sejak Amerika pilihan raya. Perak jatuh 0.7 peratus pada $ 15,87 auns, manakala platinum adalah 0.5 peratus lebih rendah pada $ 912,50.

Palladium jatuh untuk sesi kelima berturut-turut, turun 1 peratus di $ 669,97. logam yang lebih awal mencecah rendah $ 665,98, paling lemah sejak 14 Nov.

Ini adalah kebaikan kepada peminat emas.Mereka berpeluang membeli emas dengan harga lebih rendah walaupun dollar amerika mencatatkan kenaikan.Dijangka,harga emas akan terus mengalami penurunan hingga memasuki tahun 2017.

Nak dapatkan lebih harga murah dalam pembelian emas fizikal ? DAPAT BONUS PEMBELIAN LAGI! Boleh hubungi saya wakil perunding emas.



My Perunding Emas

Sumber-http://www.kitco.com/news/2016-12-20/PRECIOUS-Gold-slips-as-dollar-rebounds-towards-multi-year-highs.html

Amalkan Perancangan Kewangan Yang Bijak


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myemassale.blogspot.my/

Designed By My-Perunding Emas
© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myperundingemas.blogspot.com/