Perunding Emas: Index SPDR Gold Trust GLD Tahun 2016
close

2016-12-27

Index SPDR Gold Trust GLD Tahun 2016

Timbunan Emas
Pelabur telah lari dari emas sejak pilihan raya presiden AS bulan lalu, dengan SPDR Gold Trust GLD, + 0.32% melihat kenaikan besar dalam aliran keluar.



ETF adalah dana dagangan bursa terbesar mengesan aset dan cara yang popular untuk membuat pertaruhan pada logam berharga.


Menurut data FactSet, dana ini telah menyaksikan aliran keluar sebanyak 28 sesi secara berterusan ini adalah satu rekod. Hampir $ 4,7 bilion telah mengalir keluar daripada dana $ 30.2 bilion sejak pilihan raya Amerika Syarikat lalu, menjadikannya salah satu yang paling teruk daripada mana-mana dana di alam semesta ETF.


Gold cenderung untuk mempunyai hubungan songsang dengan pasaran saham, yang telah berada dalam mod perhimpunan sejak pilihan raya yang tidak dijangka Donald Trump pada awal November. Pelabur telah bertaruh bahawa pemotongan cukai korporat besar-besaran dan pembatalan kawal selia alam sekitar dan kewangan Trump telah mencadangkan akan mempercepatkan pertumbuhan ekonomi, membuat logam kuning kurang menarik sebagai aset pelaburan.


Index SPDR Gold Trust GLD Tahun 2016

ETF emas mengalami penurun sebanyak 11.3% sejak pilihan raya presiden, baru-baru ini jatuh ke paras terendah sejak Februari. Walau bagaimanapun, kita ambil dari sudut positif untuk tahun ini, berpegang kepada pendahuluan 6.3% bagi 2016. aliran Tahun-kemaskini juga kekal positif, dengan $ 7.55 bilion memasuki dana.

Ini susulan boleh jadi kerana ramalan dan jangkaan mengenai kadar faedah dinaikan oleh Rizab Persekutan Amerika Syarikat,dan kerana itu,pelabur mencari satu pulangan yang lebih baik disokong oleh kadar faedah yang tinggi memberikan lebih kelebihan kepada pasaran amerika syarikat berbanding emas dipasaran komoditi.

Jadi dengan itu,sedikit sebanyak anda mengetahui asas-asas kepada penurunan harga yang menjadi berkepanjangan dalam beberapa waktu ini adalah ekoran beberapa faktor seperti dinyatakan diatas.Faktor utama adalah banyaknya pelabur mencari alternatif kepada pulangan yang lumayan bukan kerana kepercayaan kepada logam emas kurang,tapi faktor pulangan tinggi dan pantas.Pulangan walaupun pantas,risikonya tetap tinggi.Iaitu kejatuhan pasaran,emas akan menjadi alternatif terakhir.

My Perunding Emas

Nota-Pandangan peribadi dan tidak mencerminkan pasaran harga dimasa depan.
Sumber-MarketWatch


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myemassale.blogspot.my/

Designed By My-Perunding Emas
© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myperundingemas.blogspot.com/