Perunding Emas: Analisis Harga Emas Bulan Disember 2016
close

2016-12-09

Analisis Harga Emas Bulan Disember 2016


Analisis Harga Emas Bulan Disember 2016 

Kita dapat lihat harga emas minggu ini mengalami pengaruh sedikit dan tertekan ke paras 1168.50.Berbanding analisis harga emas 6 disember lalu,dimana harga emas berada di diatas paras 170.00 per auns.

Seterusnya,harga emas dijangka lemah minggu ini (jumaat waktu GMT) sebelum pasaran ditutup sabtu dan ahad.Bulan disember adalah sesuai untuk membeli emas dengan harga yang rendah berbanding bulan-bulan yang lalu.


Graf Analisis Harga Emas Bulan Disember 2016Menurut graf diatas,pengerakan harga emas masih belum menemui lonjakan dan masih berpeluang untuk mengalami sedikit lagi penurunan sementara sebelum memasuki tahun baru 2017.


Harga emas 1 tahun
Harga Emas 1 tahun.Harga emas terkini yang dicatatkan adalah lebih rendah dari pada harga terendah pernah dicatat tahun 2016 iaitu di bulan mei.


Harga emas 5 tahun
Sementara graf harga emas 5 tahun menyaksikan logam emas masih lagi  mengalami turun naik.Anda akan saksikan graf era kemuncak harga emas yang melambung tinggi.

Banyak pakar analisis emas menjangkakan emas akan kembali melalui saat gemilangnya mengatasi era 2011,dimana harga emas akan melonjak lebih tinggi secara mendadak.

Harga emas kemuncak tahun 2011
Lihat consor didalam graf.Itulah harga emas yang tertinggi pernah dicatatkan dalam sejarah harga emas.Iaitu pada tahun 2011.

Setelah itu harga emas mengalami penurunan yang memilukan.Walaubagaimanapun,harga emas ketika ini sedang cuba mencari satu aras yang selesa sebelum dijangkakan akan melonjak lagi pada tahun 2020.

Pada tahun 2020,harga emas segram diramal mencecah kira-kira rm503.00.Saya tidak fikir harga emas akan terus jatuh,tetapi akan bertindak balas terhadap sistem ekonomi global.Banyak negara lebih memilih emas sebagai penguat sistem kewangan mereka,berbanding menyimpan wang kertas.

Contoh terbaru adalah BREXIT.bukan sedikti orang terutama di zon eropah memilih menukar wang mereka kepada emas disebabkan bimbang keatas wang kertas mereka jika britain benar-benar keluar dari kesatuan eropah dan menghasilkan impak negatif kepada matawang euro.

Cara yang bijak menyimpan emas adalah kita tidak perlu menunggu berlaku sesuatu krisis,barulah kita akan bergegas mendapatkan emas sebagai aset,selalunya,apabila kadar permintaan emas naik mendadak,harga emas akan mengikut naik.

Sebaiknya,anda perlu rancang pembelian yang baik.Contoh membandingkan atau membuat analisis jangkaan pasaran emas dan harga emas akan datang.

Satu cara yang agak baik adalah mulai menyimpan 1gram 1bulan.Cara sebegini mungkin agak pelahan,akan tetapi kesanya sangat minima keatas keupayaan kewangan anda.

Saya akan terangkan sekiranya anda berminat untuk memulakan langkah pertama dalam menyimpan emas.

Faedah yang anda boleh perolehi dengan menjadi ahli sangat banyak.Mendapatkan emas dengan harga yang lebih rendah dari yang lain.

Mendapat bonus setiap pembelian juga adalah satu kelebihan kepada ahli powergold.

Bagaimana caranya ???


Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan nasihat dan detail:

LIKE facebook page myperundingemas 
Email saya syedhusseinalmuhammad@gmail.com



Perunding Emas Anda

Nota:Analisis ada pandangan peribadi.Tidak mengambarkan prestasi akan datang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myemassale.blogspot.my/

Designed By My-Perunding Emas
© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myperundingemas.blogspot.com/