Perunding Emas: Syiling Emas Powergold
close

2016-07-23

Syiling Emas Powergold

Syiling Emas Powergold

Syiling Emas Powergold

Bila disebut sahaja syiling emas,maka kita secara zahir akan mula bersarang soal jawab.Hehe mesti,sebab apa? sebab syiling emas ini hampir-hampir seperti Dinar,dan dinar pula hampir-hampir disebut syiling emas.

Kini syiling emas diperkenalkan.Namun apakah ada beza antara syiling emas dengan dinar?

Kenapa syiling emas 0.5gram ni lebih mahal harganya? 
Kenapa syiling emas 0.5gram ni lebih mahal harganya? Ini yang perlu anda tahu. Lagi kecil emas itu dibentuk, harganya lebih mahal kerana pembuatannya lebih rumit. Namun, emas yang kecil ini juga mempunyai nilai yang tinggi.

Kelebihan 0.5 gram syiling emas

Mudah dijual balik - sekiranya anda terdesak dan memerlukan wang, menjual 10 keping syiling emas 0.5 gram lebih mudah berbanding menjual 1 keping gold bar 5 gram. Ini kerana anda boleh menjual kepada 1 hingga 10 orang berbanding 5 gram yang perlu dibeli 1 orang sahaj dengan harga yang tinggi. Percayalah, sekiranya anda menyertai Powergold, jualan balik emas sesama ahli sangatlah mudah. Ahli-ahli Powergold pasti berebut-rebut nak beli emas anda.

Mempunyai nilai yang tinggi - Emas yang kecil mempunyai nilai yang tinggi kerana pembuatannya yang sukar.

DINAR

Sekali lagi saya ingin mengulas mengenai dinar,sebelum ini ada menulis tentang Dinar,kali ini untuk menerangkan secara ringkas beza syiling emas dengan dinar.

‍‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌Dinar dan syiling emas mempunyai rupa yang sama tetapi berbeza dari segi fungsi sebenar.
‍‌‌‌‌‌‌‌‍Berat standard dinar  untuk setiap satunya adalah 4.25 gram.Jika nilai dinar adalah 2 dinar,maka 4.25gx2.Begitulah seterusnya nilai dinar ditentukan mengikut berat standartnya iaitu 4.25g tetapi syiling emas ada pelbagai jenis berat yang tidak ada piawai menetapkan syiling emas mesti mengikut berat-berat tertentu.
‍‌‌‌‌
Dari segi harga, syiling emas agak mahal jika dibandingkan dengan dinar dan gold bar kerana kos pembuatannya yang lebih tinggi.Setakat ini,powergold ada produk dinar sekecil 1/4 dinar untuk dimiliki.Cuma beratnya bukanlah 4.25g,cuma untuk menentukan dinar itu cukup 1 dinar adalah mesti mencapai 4.25g maka barulah dipanggil sebagai 1 dinar.

Berbalik kepada tajuk artikel iaitu syling emas.Syiling emas kita sudah tahu fungsinya dan nilainya,maka mengapa tidak kita jadikan aset simpanan,hadiah perhargaan dan apa sahaja yang kita mahu selagi ia bermakna buat seseorang.Kerana syiling emas adalah diperbuat daripada emas tulen 999 atau 24k.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myemassale.blogspot.my/

Designed By My-Perunding Emas
© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myperundingemas.blogspot.com/