Perunding Emas: Set Barangan Emas Sesuai Untuk Hantaran Perkahwinan
close

2017-07-05

Set Barangan Emas Sesuai Untuk Hantaran Perkahwinan

Ini dia set yang ideal untuk pengantin lelaki menjadikan barangan emas sebagai hantaran buat pasanganya yang dicintai.
Set Barangan Emas Sesuai Untuk Hantaran Perkahwinan




Dihari bahagia itu,dengan hantaran yang membuatkan pengantin wanita berasa teruja dan begitu mengkagumkan.Set-set ini sebenarnya bukan ditetapkan.Tapi dipilih-pilih mengikut kadar hantaran dua sejoli.


Set Barangan Emas Sesuai Untuk Hantaran Perkahwinan
Kalau masa lalu,wang kertas menjadi pilihan.Tapi kini,emas fizikal dalam perbagai bentuk semakin menjadi tren.Dapat juga disimpan sebagai aset rumah tangga yang kukuh dan stabil berbanding wang wang tunai sebagai hantaran.Si isteri juga boleh memainkan peranan penting dalam memberi stabilan ekonomi rumah tangga dengan menyimpan emas.Dengan ini,rumah tangga tak mudah goyah dek dilanda kegawatan ekonomi rumah tangga kalau-kalau berlaku perkara luar dugaan.


Dengan adanya emas fizikal sebagai simpanan aset.Ia berperanan sebagai penyokong penstabilan ekonomi.Juga menjadi benteng terakhir dalam menjadi pertahanan ekonomi sesuatu rumah tangga apabila kehabisan wang tunai.Emas fizikal tersebut boleh dipajak bagi mendapatkan wang segera bagi keperluan yang mustahak dan penting.


Tak Digalakan Pajak Emas


Tidak disarankan untuk menggunakan wang pajakan untuk pembelian-pembelian atau perbelanjaan yang tak berapa mustahak seperti beberapa senarai berikut;


  • Pembelian perabut baru
  • Pembelian alat-alat peribadi baru seperti kelengkapan kosmetik
  • Pembelanjaan bercuti
  • Pembelian membeli belah tidak terancang
  • Pembelian dan pembelanjaan yang bukan bersifat mustahak lain
Set Barangan Emas Sesuai Untuk Hantaran Perkahwinan
Semua senarai diatas anda boleh nilaikan keperluan semasa.Adakah ia benar-benar diperlukan sehingga anda perlukan wang tunai dengan memajak emas fizikal tersebut?Pertimbangkan adakah pembelian tersebut bersifat tambah nilai,menyelamat atau pembelian pembelanjaan hangus?pembelanjaan hangus maksudnya tidak membawa hasil atau sekadar tidak diperlukan sangat.

Pajak Bila Perlu


Boleh dipajak andai wang tunai tersebut sangat diperlukan seperti:

  • Mengalami kejadian luar dugaan seperti sakit (memelukan wang untuk pembayaran bil-bil hospital)
  • Menggunakan wang pajakan untuk membayar hutang yang sama dengan nilai wang pajakan seperti pinjaman ptptn,mara,dan sebagainya,dengan alasan tak nak pinjam duit orang lain semata-mata nak bayar pinjaman lain.Dari situ pinjaman kewangan tak selesai-selesai.
  • Tak berniat untuk membuat pinjaman lain.Dengan cara ini,gunakan emas itu sebagai penyelesaian terakhir bagi menyelesaikna baki hutang yang ada.
  • Mampu menjelaskan wang pajakan dalam tempoh yang ditetapkan setelah emas tersebut dipajak (mampu tebus balik emas)
  • Menggunakan wang pajakan untuk urusan penting yang mustahak yang tak menyebabkan tempoh tebus emas tu menjadi tergendala.
Selalunya,emas fizikal ni tak digunakan kecuali bagi tujuan penyimpan aset.Macam bertindak sebagai besi konkrit yang menghalang sesuatu bangunan itu runtuh serta-merta.Berbanding orang yang tidak miliki emas,ekonominya terdedah kepada keruntuhan yang tinggi dengan serta merta terutama INFLASI.

Kelebihan Emas Vs Wang Tunai


Inflasi begitu tinggi akan menjejaskan potensi wang tunai kerana,wang kertas sangat sensitif dengan iklim-iklim global,politik dan persekitaran yang bercelaru.Banding emas,ya bersifat kukuh dan sentiasa ada permintaan.Emas adalah alat matawang yang dipercayai dan diterima diseluruh dunia.Emas walaupun bengkok,patah,atau cair kepanasan,masih laku dan tetap dianggap emas walaupun nilainya sesudah perkara tu akan menjadi susut sikit kerana perlu dilebur balik.Jadi kos susut nilai tu diserap untuk kos melebur emas bagi tujuan dibentuk balik.Bandingkan dengan wang tunai? kalau koyak,terconteng,ada kesan-kesan yang sensitif sikit,terbakar sikit,dan faktor-faktor lain,nilainya serta merta tak laku.Tak ramai nak terima kalau ada wang tunai yang koyak sikit apatah lagi koyak separuh.

Zakat Emas


Zakat emas perlulah dibayar apabila cukup syarat zakat emas.Mereka yang ingin membayar atau menafsir nilai emas yang dimiliki hendaklah merujuk kepada pusat zakat di negeri masing-masing bagi tujuan tersebut.

Kenapa Emas Perlu Zakat?


Emas termasuk dalam kategori harta kekayaan.Emas adalah logam bernilai.Ia menjadi alat tukaran diterima ramai.Dikenakan zakat hanya pada kadar tertentu.Anda boleh bertanyakan kepada pegawai pusat zakat dicawangan berdekatan anda untuk maklumat yang lebih tepat dan menepati syarak.

Bagaimana Mendapatkan Emas Dengan Harga Berpatutan?


Harga emas memang turun dan naik.Jarang turun tapi selalu naik.Untuk dapatkan emas fizikal dengan harga berpatutan walau harga emas semasa naik,jadilah ahli.Hanya cara tu saja boleh membuatkan anda membeli emas dengan harga berpatutan walau harga emas sedang naik,tapi anda boleh mendapatkan emas dengan harga lebih rendah dari harga pasaran dengan menggunakan kelebihan harga ahli.

Bagaimana Nak Jadi Ahli?


Nak jadi ahli adalah mudah.Cuma bayar yuran keahlian sekali seumur hidup.Ya.Yuran keahlian powergold adalah sekali seumur hidup untuk setakat ni.Ada beberapa pakej ahli yang boleh dipilih.Saya boleh terangkan pakej-pakej tersebut pada harga mampu dan berpatutan.Disamping itu terdapat hadiah sampingan kepada ahli yang menjadi ahli berdaftar yang sah.Banyak lagi kelebihan bukan setakat beli emas harga ahli.Banyak lagi manfaat lain yang tak difikirkan.Jika berminat untuk bertanya dan menjadi ahli,boleh hubungi saya atau tinggalkan komen dibawah untuk saya hubungi anda kembali.Inn shaAllah,saya cuba membantu untuk mencapai matlamat aset kewangan anda menjadi stabil Salam sayang dari saya.

Emelkan pertanyaan anda ke email syedhusseinalmuhammad@gmail.com atau syedhusseinproniaga@gmail.com

My Perunding Emas

Menbantu Perancangan Aset Kewangan Yang Stabil



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myemassale.blogspot.my/

Designed By My-Perunding Emas
© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myperundingemas.blogspot.com/