Perunding Emas: Membeli Sijil Simpanan Premium BSN
close

2017-07-04

Membeli Sijil Simpanan Premium BSN

Baru-baru ini untuk pertama kali saya telah membeli SIJIL SIMPANAN PREMIUM atau SSP.Pada mulanya,memang tak tahu apa fungsi sijil ni.Setakat yang saya tahu,simpan duit ada buku akaun.Tapi untuk sijil simpanan premium ini,diberikan nombor sijil.

Pertama kali beli di cawangan bsn menerusi mesin atm.Saya pergi ke cawangan untuk mengetahui sendiri kelebihan sijil simpanan premium ini.Alhamdulillah,setelah ke cawangan,barulah saya tahu akan manfaat yang boleh didapati melalui sijil simpanan premium.

Yang saya suka akan manfaat dia adalah,sijil ini dengan sebab memiliki simpanan sebanyak katakan rm5000 sijil simpanan premium,boleh membuat pembiayaan peribadi-i sebanyak sehingga 95% (yang terkini setakat julai 2017)daripada jumlah nilai SSP penyimpan.Faham ye?kalau tak faham boleh hubungi cawangan bsn terdekat atau pergi ke cawangan bsn terdekat.

Kelebihan lain yang menjadi buruan ramai adalah CABUTAN BERTUAH SSP.Tak pasal-pasal simpan rm10.00 jadi jutawan,siapa nak tangungjawab? jawablah sendiri haha..

Sijil Simpanan Premium BSN SSP


Membeli Sijil Simpanan Premium BSN

Apa Syarat Memohon Membeli Sijil Simpanan Premium?

Kanak-kanak seusia umur 12 tahun juga boleh.Inilah masanya untuk mendidik kanak-kanak menyimpan walau seminima rm10.00.Sijil simpanan premium ini boleh dibeli dengan harga rm10.00 keatas.Bukan ribu-ribu,tapi serendah rm10.0 dah pun boleh beli untuk menyimpan sambil berpeluang menangi cabutan bertuah.

Membeli Sijil Simpanan Premium BSN

Dimana Nak Beli Sijil Simpanan Premuim BSN?


Seperti biasa.Dikaunter-kaunter cawangan bsn,mesin atm,cdm tunai,ejen bank berdaftar tunai,perbankan intenet (mybsn),perbankan sms.Saya beli ssp ni menerusi atm.Boleh je beli melalui senarai berikut.Online pun boleh.Mudah dan dihujung jari.Lepas tu pilih berapa amaun yang nak beli.Bila dah beli tu simpan resit untuk rujukan masa depan.Kalau beli melalui online tu print lah detail urusan tu untuk rujukan masa depan.

Membeli Sijil Simpanan Premium BSN

Selain menyimpan wang menurusi Sijil Simpanan Premium,boleh juga menyimpan aset didalam bentuk emas.EMAS? ya emas.Bagaimana?boleh hubungi saya atau tinggalkan komen dibawah.

My Perunding Emas

emelkan pertanyaan ke syedhusseinalmuhammad@gmail.com
Jangan lupa LIKE FB PAGE myperundingemas



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myemassale.blogspot.my/

Designed By My-Perunding Emas
© 2014 MyEmasSale | Perunding Emas. All Rights Reserved.

Website tuned by http://myperundingemas.blogspot.com/